lørdag den 24. august 2013

Soft landing camp

Som en del af Explorius' exchange program har vi udvekslingsstudenter en camp i New York i et par dage, hvor vi skal på den store sight-seeing tur og blive helt klar til det næste skridt - de næste 10 måneder i USA.

Jeg ankom torsdag ved 18 tiden (NY tid) efter en meget lang afrejse på helt egen hånd med forsinkelser på alt der kunne forsinkes. Flyet, der gik direkte fra CPH lufthavn til JFK airport, var ikke helt som forventet heller, da det var relativt primitivt. Jeg klarede mig dog fint igennem turen. Security'en i JFK airport var også en længere process, men til sidst kunne jeg gå ud af døren, der førte til ankomsthallen. Her mødte jeg en af de søde explorius ledere, der tog mig med til hotellet.
Jeg fik afvide, jeg skulle dele hotelværelse med en dansk pige, der hed Julie. Hun og resten af min gruppe ankom først midt om natten, så vi hilste på hinanden næste morgen, da vækkeuret ringede. Gruppen bestod af en masse piger og to drenge. Vi var kun tre danskere; Julie, Jacob og jeg. Normalt er der en meget større grupper af danskere sammen.

I går så vi Upper Manhattan, som indeholder bl.a. Times Square, Central Park, 5th avenue og Rockefeller Center, og i dag var vi så to grupper i Lower Manhattan, hvor vi bl.a. så the Statue of Liberty, Brooklyn Bridge, World Trade Center; Chinatown og fik rig mulighed for at shoppe i Sohos gader. Det var fedt at se byen in real life, for hold da op alt er så stort her.

Julie og jeg har haft det så godt sammen og haft det virkelig sjovt. Jeg kunne ikke have håbet på noget bedre! I aften er vores sidste aften sammen, før vi i morgen skal op kl. 4 og drage videre. Jeg skal mellemlande i North Carolina og ankommer så i Dallas ved 13 tiden, hvor min nye familie vil vente på mig. Jeg glæder mig så meget!
 
Julies og mit hotelværelse

Gruppen foran Manhattan
Sødeste Julie




1 kommentar:

Klara sagde ...

Lyder så fedt, babe <3
Vi savner dig allerede herhjemme, men med tanken om at du nyder alt der kan nydes, så klarer vi den :-)
Kys til dig
- Klara