mandag den 26. august 2013

Ankomst og første skoledag

Howdy y'all

Har først nu fået internetforbindelese, så jeg tænkte, det ville være rart med lidt opdateringer fra mine to første dage i Gainesville.

Jeg har det skønt allerede, selvom det også er meget udfordrende på mange måder. Cheryl og Chris har taget rigtig godt i mod os, og jeg følte mig tilpas med dem meget hurtigt. Cheryl er meget snakkesalig, hvor Chris derimod er lidt mere stille. Deres accent er slet ikke så slem som frygtet. Mariana er meget usikker på sit engelsk og forstår ikke meget, men hun prøver, og hun er virkelig sød og sjov at være sammen med.
Maden er meget anderledes, og de spiser ikke sammen så ofte, medmindre vi skal ud og spise, eller maden er hjemmelavet, som det faktisk er i aften.

Mari og jeg startede allerede i skole i dag. Mit hjerte sad oppe i halsen på mig den første halve time, for jeg blev selvfølgelig nervøs. Vi startede ud med en samling i the gym, hvor vores principal fortalte os om alle hans høje forventninger til os og alle skolens regler. Bagefter skulle vi med på Mr. Erwins kontor for at få lavet vores skema. Vi er begge kommet i senior, så det er rimelig skønt. Alle i senior er enten 17 eller 18 år, så der er både folk på min alder i Sophmore og Junior. øjt
Jeg skal have matematik og engelsk på højt niveau, spansk, yearbook study, government/economics, earth and space study og athletics, hvor jeg har valgt at spille basket, som jeg skal træne syv gange om ugen. Mari og jeg har også tænkt os at spille tennis, men det er ikke en del af skemaet.
Vi fik allerede vores første engelsklektier for til i morgen, som tog os omkring 1½ time - selv vores værtsforældre havde svært ved det.

Eleverne var meget søde, og de fleste var virkelig hjælpsomme i al forvirringen, så jeg tror virkelig, det bliver godt! Vores lærere var også virkelig down to earth og søde. Vi skal dog stadig kalde dem Mr. og Mrs., men det er jo intet problem.

Det er så varmt. Puha. Jeg har virkelig ikke prøvet en varme på den her måde før. Men heldigvis er der aircondition indenfor overalt.

Der er så meget mere, jeg vil fortælle jer alle sammen - men jeg vil smutte og hygge mig med my family

Mit hjem

Mari og jeg i skolens gym første skoledag 


Ingen kommentarer: