tirsdag den 28. januar 2014

Januar

I'm back. Efter et par forspørgelser om opdatering her fra. Januar er gået stærkt. Jeg har det rigtig godt. Det har på mange måder været godt at få begyndt skolen igen, for jeg er faldet meget bedre tilpas her efter ferien. Mariana har fået taget senior pictures, som I nok skal få set lidt af senere hen. Det er til vores year book, til familie og til vores senior slideshow ved graduation. 
Basketball sæsonen er godt i gang med de kvalificerende runder til district, regionals and state. Vores piger ser ud til at ligge meget godt, hvor drengene nok ikke får noget ud af den her sæson. De har måske chance for at vinde en eller to kampe nu. Men der bliver hujet og heppet på den proppede sidelinjen fra familie, støttende beboere i området og vores studentsection, som i år er "the bomb squad" i sort og guld/gul (skolefarverne). Cheerleaderne og de mest school spirited leder de forskellige råb, og dem er der mange forskellige af. Jeg bruger stadig næsten al min tid på skolen med basketball drengene som "manager"(det gælder om at engagere sig i skolen på den ene eller anden måde som udvekslingsstudent). Jeg glæder mig på den ene side til at track- og tennissæsonen begynder, så der kan ske noget nyt, og så jeg kan komme igang med at dyrke sport igen. Men på den anden side ved jeg, at jeg kommer til at være bagud, for formen er ikke helt, hvad den har været. Når jeg bruger mellem 10-13 timer på skolen hver dag, er der heller ikke så meget tid til at holde formen på egen hånd. Jeg kommer nu også til at savne de her eftermiddage, da de er nogle herlige drenge, der altid kan få mit humør op.

Mari's 18 års fødselsdag var sidste uge, og det er jo stort! Jeg har brugt lang tid på at finde ud af, hvad jeg skulle gøre for at gøre hendes dag speciel, og hvad jeg kunne komme afsted med, når nu jeg ikke kan holde så meget hemmeligt for hende.  Jeg besluttede mig for at give hende noget, hun kan tage med hjem med en masse gode minder i. Jeg købte en lille notesbog til hende, og så luskede jeg ellers rundt omkring og fik elever, lærer, naboer og familie til at skrive en lille fødselsdagshilsnen og nogle søde ord til hende. Aftenerne før klippede og klistrede jeg billeder til bogen og fik også skrevet lidt selv. Jeg havde aftalt med en af hendes veninder fra Brasilien, at hun ville sende mig nogle videohilsner fra hendes tætteste venner og fik da også øvet mit eget portugisisk i en intro til den film. På dagen vækkede vi hende op med sang (bragte lige lidt dansk tradition til familien). God morgenmad var på bordet, og så skyndte vi os i skole. Jonathan havde pyntet hendes skab tidligt om morgenen, og hun blev mødt med massere af fødselsdagskrammere. Vores engelsklærer, Mr. Weber (sjoveste lærer) havde også arrangeret en lille overraskelse til hende i sit modul. Sydney fra vores klasse bragte en kage med til Mari, og hun fik sunget happy birthday hele tre gange.
Mari's favorit mad og dessert stod på menuen om aftenen, og hun sluttede aftenen af med at snakke med alle der hjemme i Brasilien. Min mission lykkedes, og hun var utrolig glad. Godt nok fik hun fældet nogle tårer i løbet af dagen, men det var på den gode måde. Hun græd, da hun læste min besked, og det gjorde mig også lidt sentimental, for jeg kan ikke lade være med at tænke på at skulle sige farvel til sommer.
Lørdag holdte vi fællesfødselsdag for hende og Dalton (Darbys mand). Det var en virkelig god aften med hele nabolaget, familie og gode venner. Mari havde gruet for at fylde 18 år her, når hun på mange måder hellere ville være der hjemme med venner og familie der, så jeg er glad for, jeg kunne være med til at gøre hendes fødselsdag i Amerika langt over forventning og mindeværdig.
 
Det helt store, der foregår på skolen lige nu, er optakten til vores Prom i starten af marts. Det er den årlige fest for juniors og seniors. Det er kæmpe stort her over. Den perfekte (dyre) kjole skal vælges, daten skal findes, og sladderen er på alles læber. Jeg har fundet min kjole i skabet her hjemme. Det er en af Darbys kjoler, og da jeg prøvede den, passede den bare rigtig fint. Det er en sort lang kjole, men billeder skal nok komme. Det var rart og let. Mari låner en orange kjole af Darbys bedste veninde. Her er det jo mere glitter, glimmer og farver jo bedre, men vores kjoler er begge lidt nedtonede, hvilket passer perfekt for mig :)
I sidder nok og tænker: og hvem er hendes date så... Jo nu skal I høre. En af mine rigtig gode venner, Jonathan valgte at spørge både Mariana og jeg, så nu får han lov at have to fine damer under armen. Hæhæ sådan er det jo. Det skal nok blive sjovt!

Puha og det var ikke engang halvdelen af, hvad det foregår her.
 
Her får I lidt blandede billeder fra januar måned: 


 




Familie billede: Papa John, mom, Mari, Darby, Dalton, Casey og Kimberly
Lidt fra gårdsarbejdet
Skønt vejr i midten af januar, kan jeg da kun nyde godt af


 
Nogle få af gæsterne


Volleyball i haven. Wuhu 
 
Hvor mange unge kan vi proppe ind i en "hoopie"?
 

Ingen kommentarer: