torsdag den 26. september 2013

One Down

Jeg har boet en måned i Texas nu!!
Jeg tænkte, det ville være lidt sjovt for jer at høre, hvilke spørgsmål jeg har fået stillet, når jeg fortæller, at jeg er fra Danmark, for de har ind i mellem været lidt spøjse  :-)

"Er Danmark i Europa?"
"Er Danmark ikke vildt nedern?"
Lærer: "Jeg sidder ved siden af en hollandsk pige."
"Har I McDonald's i Danmark?"
"Har I biler i Danmark?"
"Snakker I ikke engelsk i Danmark?"
Spansklærer: "De er alle spændte over at få en svensk ven."
"Hvad er Danish?"
Svar: "Du ved, det sted hvor Tyskland havde sine koncentrationslejre under 2. Verdenskrig"
"Har I Dådyr i Danmark?"
"Har I internet i Danmark?"
"Har I Pizza i Danmark?"
"Snakker I så hollandsk i Danmark?"
"Hvad er håndbold?" ( Mange har spurgte, hvilke sportsgrene, der er populære i Danmark. Ingen ved, hvad håndbold er, selv når jeg har prøvet at forklare sporten til dem.) 

Men det er ikke kun Danmark, de er på afveje med:
Lærer: "Hvad har har I så lavet i ferien?"
Elev: "Jeg var i Mexico og var hele tiden på stranden".
2. elev: "Har Mexico strande?"

Jeg har det rigtig godt! 
Kram herfra til jer derhjemme

Ingen kommentarer: