fredag den 14. marts 2014

Prom

Nu er der snart gået to uger siden prom, så det er vidst på tide, at jeg fortæller jer om det.
Prom var så meget mere end bare en fest for mig. Det startede med en lækker morgenmad og derefter besøg af hele prom-holdet. En god ven af familien fra vores kirke kom forbi for at fikse vores hår. Nogle timer og et par hårspraydåser senere sad lokkerne, som de skulle, og Darby, vores søster fra Oklahoma, sad klar med make-up'en. Jeg må indrømme, jeg tvivlede på, om jeg ville blive genkendt, da jeg kiggede i spejlet bagefter, men jeg blev da glad for resultatet. Vi fik smykket os og til sidst trukket kjolerne på. Min sorte kjole (Darbys) og Maris orange kjole (Darbys bedsteveninde, Shelbys). Halv fire kom drengene i Papa Johns truck, som Jonathan brugte tre timer på at gøre ren. Ja, jeg vidste næsten ikke engang, at den faktisk er sort, da gårdlivet havde gjort den en smule mudret.
Det er en tradition, at drengen giver pigen en blomst, der skal sidde rundt om håndledet kaldt en corsage, og at pigen giver drengen en blomst, der skal sidde i hans jakkesæts krave, kaldt en boutonniere. Da det var på plads tog vi de første af mange billeder den aften, og så tog vi fire afsted i vores karet. Vi mødtes med en større gruppe for at tage endnu flere billeder sammen, som jeg desværre ikke har fået endnu. Da vi endelig skulle spise mødtes vi med en anden gruppe for at spise på en af de finere restauranter (i forhold til McDonald's o.s.v.) Red Lobster. Vi spiste tidligt, da vi skulle være ved vores lokale 19.30 til Walk-in, hvilket betød at alle parrene stod i rækkefølge og gik ind et par efter det andet, så forældre og venner, der sad indenfor, kunne tage billeder, pifte og klappe af os alle. Efter walk-in trådte vi end i et andet lokale, der var pyntet op efter årets tema "Light Up The Night". Dansegulvet blev åbnet op med en senior-parent dance, og da vores dad havde en jagt den aften, dansede jeg med Darbys mand, Dalton, og Mari dansede med vores nabo og gode ven, Curtis. Endnu flere billeder blev taget og så kunne festen endelig begynde.
Vi ville have danset hele aftenen, hvis ikke det var for de præmier, der var uddelt til os seniors nu og da. Jeg vandt både en iHome højtaler og radio, en samsung tablet og så gav en pige fra min klasse mig hendes præmie, som var en kuffert! Perfekt! Jeg ved allerede, at jeg umuligt kan få proppet alle mine ting i den ene kuffert jeg bragte her.
Musikken stod på massere af sange med fællesdanse. Nogle af dem kunne jeg huske fra vores homecoming dance i starten af året og nogle kendte jeg hjemmefra. Nærmest hver anden sang over højtalerne var langsomme sange for slow dance og resten af sangene var der gang i. Det er meget anderledes fra fester, jeg er vant til hjemmefra. Ved midnat sluttede festen, og alle klædte om til noget mere behageligt og tog videre til andre aktiviteter. Vi var ti, der tog ud og bowlede og havde planlagt at tage hjem til en fra min klasse til after party, men vejret blev dårligt, så vi fire tog hjem til vores hus og så en film. Klokken blev 4 før jeg kunne gå i seng med et kæmpe smil på læben.
Jeg havde en virkelig god aften med det bedste selskab!
 
Papa John says Hi everybody!
 
 


 
 
 
 




 
 









Ingen kommentarer: