søndag den 17. november 2013

Football season over

American Football er selvfølgelig en stor ting i Amerika og specielt i Texas. Det er, hvad programmet de sidste par måneder har stået på, men nu er high school sæsonen for football så godt som ovre. NFL (National Football League, de professionelle) fortsætter dog helt in i februar vist nok. 
Vores hold spillede igår deres første play-off kamp som de desværre tabte, hvilket betyder de er ude. Drengene var meget rørte, og en stor del af dem var i tårer. Specielt for senior drengene var det et sørgeligt øjeblik, da det var deres sidste indsats og øjeblik med deres holdkammerater fra skolen. Jeg er også lidt trist, for jeg har virkelig haft nogle skønne aftner til kampene, og nu er jeg faktisk begyndt at gå en smule op i det, når vi ogsåu sidder og hepper på vores Dallas Cowboys hver søndag her hjemme. 
Det betyder ikke flere football fridays med hygge i government class. Ikke mere black and gold fridays, hvor alle klæder sig i skolens farver, cheerleaderne går rundt i deres cheerskirts og drengene i deres football jerseys. Og ikke flere pep rallies.
Til den sidste pep rally fredag eftermiddag, havde vi cheer-fight. Fire til fem piger fra hver high school årgang skulle vise deres tribute til konkurrencen foran hele skolen (450 mennesker) og sætte det bedste cheerleader show op. Så jeg har nu være cheerleader for en dag! Jeg fik sløjfe i håret og cheer-skirt ud over min jeans, og så var jeg ellers klar. Det var simpelthen så sjovt :) og så vandt seniorpigerne da også! Jeg har en video, men det dur ikke at uploade fra mobilen (som jeg bruger til al internetbrug), så I får nogle billeder i stedet.

Men når en sæson er ovre er der plads til en ny. Basketball season er nu begyndt for drengene! Der manglede op til halvdelen af holdet, der spillede football. Pigerne er godt i gang og ser ud til at have en god sæson foran dem, hvor drengenes er lidt tvivlende. Vores student section er klar med bander, godt humør og mere school spirit. 

Jeg tror også tingene her hjemme er ved at falde bedre i hak igen. 

Jeg kan dig godt føle mig rimelig presset for tiden. Jeg har et rimelig pakket program, og det gør det heller ikke nemmere med alt det ekstra, der er for the seniors. 

Jeg savner jer der hjemme. En god rubrødsmad og lidt dansk hygge lyder simpelthen så fristende.

Ingen kommentarer: